Day2: Myit Kyi Nar - Bamaw
The bus left Myit Kyi Nar around 8:30 am. I decided to take a minibus as I want to get the traveling experience of a local ordinary traveler. The boat ride from Myit Kyi Nar to Bamaw was not recommended for the low water level of this season (Mid February). Once the bus left the city center, it was crossing over Ayeyarwaddy via Balaminhtin Bridge. It was quite a flat and wide plane from Myit Kyi Nar to Dog Pheng Yan and the road was good until Dog Pheng Yan. It was not a tar road anymore, but still in good condition with compacted stones (the bus tires might be gone in a few months time though) between Dog Pheng Yan to Moe Mauk. The bus has been running between the mountains and passing over many small creeks. After Moe Mauk, the landscape became flat again and the road condition was bad until Bamaw.
There were only a few vehicles on the road - some minibus, the pickups with fixed chairs on the roof of the vehicle (too bad, I don't have a photo), and some motorcycles. It was laid back and relax kind of experience.
ၿမစ္ႀကီးနား - ဗန္းေမာ္ ခရီး
ၿမစ္ႀကီးနားကေန ဗန္းေမာ္ကို ကားနဲ႔ ဆင္းလာေတာ႔ ဧရာ၀တီၿမစ္ကို ဗလမင္းထင္တံတား နဲ႔ ၿဖတ္ကူးရပါတယ္။ တံတား ၿဖတ္ၿပီးတာနဲ႔ ၀ုိင္းေမာ္ၿမိဳ ့ထဲကို ၀င္လာၿပီး ေၿမၿပန္႔ အက်ယ္ႀကီး ကိုၿဖတ္ ရပါတယ္။ လမ္းေဘးက ရိတ္ၿပီးသား လယ္ကြက္ေတြ၊ တစ္ခ်ဳိ ႔ ေနာက္တစ္သီး စိုက္ဖို႔ ေရ ၿပန္ သြင္းထားၿပီးသား လယ္ကြက္ေတြဟာ ၿမန္မာနုိင္ငံ အလယ္ပုိင္းက လယ္ကြက္ေတြ လိုပါဘဲ။ လမ္းမွာ ေခ်ာင္းငယ္ေလးေတြကို ကားတစ္စီးခ်င္းပဲ ၿဖတ္လို႔ရတဲ႔ ေဘလီတံတား ေတြနဲ႔ ၿဖတ္ရပါတယ္။ ခပ္ေ၀းေ၀းက ေတာင္တန္းႀကီးေတြ ကိုလွမ္းၿမင္ေနရၿပီး၊ သစ္ပင္ႀကီးႀကီး မရွိတဲ႔ ကြင္းႀကီး ထဲမွာ သြားေနတဲ႔ ကားေပၚမွာ ထိုင္လုိက္ရတာ ငယ္စဥ္က ခဏခဏ သြားခဲ႔တဲ႔ ရမည္းသင္း-ပ်ဥ္းမနား ခရီးေတြကို သတိရလွပါတယ္။ မတူတာကေတာ႔ ေလက ေႏြးမေနဘဲ ေတာ္ေတာ္ေလး ေအးေနတာပါ။ ကားလမ္းကလည္း ေတာ္ေတာ္ ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔ ရွိပါတယ္။
၀ိုင္းေမာ္ၿမိဳ ႔နယ္က ထြက္လာၿပီး ေဒါ႔ဖုန္းယန္ၿမိဳ ့နယ္ထဲ ၀င္လို႔ သိပ္မႀကာခင္မွာ ခင္းထားတဲ႔ ကားလမ္းက ေၿပာင္းသြားပါတယ္။ ေက်ာက္ခဲေတြကို ႀကပ္ညပ္ေနေအာင္ သိပ္ၿပီးထည္႔ထား တဲ႔ လမ္းပါ။ ဒီအရပ္မွာေတာ႔ ေၿမပဲယို လမ္းလို႔ ေခၚပါသတဲ႔။ လမ္းေဘးက ရွုခင္းေတြကလည္း မတူေတာ႔ပါဘူး။ ကားက ေတာင္ေတြရွိတဲ႔ ဘက္ကို ဦးတည္သြားေနၿပီး လမ္းေဘးမွာလည္း ေတာေတာင္ ထူထပ္လာပါၿပီ။ လိုင္ဇာ လမ္းခြဲအလြန္ ေလာက္ေရာက္ေတာ႔ ေတာင္ေတြ ႀကားထဲကေန သြားေနပါၿပီ။ မိုးေမာက္ ေလာက္ ကေန ေၿမၿပန္႔ ၿပန္ၿဖစ္သြားၿပီး လမ္းဆိုးလာ လိုက္တာ ဗန္းေမာ္ ေရာက္တဲ႔ အထိပါပဲ။
လမ္းတစ္ေလ်ွာက္မွာ ေခါင္မိုးေပၚမွာ ထိုင္ခံုေတြ ဆင္ထားၿပီး ေအာက္မွာ ကုန္တင္တဲ႔ ဟိုင္းလပ္ ကား ေတြ၊ မွန္လံုလို႔ ေခၚတဲ႔ minibus ေတြ နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ကား တစ္စီးတစ္ေလ ပဲေတြ႔ရပါတယ္။ ေဒသခံေတြ ကေတာ႔ ေထာ္လာဂ်ီနဲ႔ ခရီးသြား ႀကတယ္ထင္ပါ႔။ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ စပါးလို ဆန္လုိ အိတ္ႀကီးေတြကို သယ္ႀကတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆိုင္ကယ္ နွစ္စီး၊ သံုးစီး အတူတူလာ ႀကရင္း တစ္စီးက ေမွာက္လို႔ ၀ိုင္းမေပးေန ႀကတာလည္း ခဏခဏ ေတြ႔ရပါတယ္။ လုိင္းကား ေတြကလည္း မနက္ ၿမစ္ႀကီးနား / ဗန္းေမာ္ ကေနထြက္ ေန႔လည္ ၂ နာရီ၊ ၃နာရီ ေလာက္မွာ ဗန္းေမာ္ / ၿမစ္ႀကီးနား ကို ေရာက္တဲ႔ ကားေတြပဲရွိေတာ႔ အသြားအလာ နည္းတဲ႔ အရပ္လို႔ ေၿပာလို႔ရပါတယ္။
ဒီေဒသ က နိုင္ငံၿခားသား ခရီးသြား မ်ားနဲ႔ေတာ႔ သိပ္စိမ္းပံုမရပါဘူး။ ကုိယ္စီးတဲ႔ ကားေပၚမွာ ေတာင္မွ Less-traveled and remain natural ေဒသမ်ဳိးကို မွ သြားခ်င္လို႔ ၿမန္မာၿပည္ကို ခရီးထြက္ လာတာ လို႔ ဆိုတဲ႔ Switzerland က ေမာင္နွံကို ေတြ႔ခဲ႔ပါေသးတယ္။ လူေတြ အေရာက္ အေပါက္ နည္းတာကို က ကိုယ္တုိ႔ ၿမန္မာၿပည္ရဲ ့ ဆြဲေဆာင္မွုပါ။ ကုိယ္႔အတြက္ ကေတာ႔ အိမ္ၿပန္လာတဲ႔ ရက္တုိေလး အတြင္းမွာ မေရာက္ဘူးေသးတဲ႔ ေဒသ အသစ္တစ္ခုကို ေရာက္ရလို႔ ေႀကနပ္ေနတာပါပဲ။
The paradox of insular language
1 year ago
1 comment:
စကားမေၿပာဘဲ စာေတြဘဲေရးေနသလား။
သြားနုိင္တယ္ေနာ္ ငယ္ေသးတယ္ထင္ရဲ႕ တုိ႕ေတြ ဆုိသြားနုိင္ေတာ႕မယ္မထင္။
Post a Comment