Sunday, November 15, 2009

ေလွခါးတက္ၿခင္း အနုပညာ

Bukit Timah ေတာင္ကို ပထမဆုံးေရာက္ဖူးတာကေတာ ့ သူငယ္ခ်င္းေတြတစ္အုပ္ႀကီးနဲ ့ေပါ ့။ စားစရာေသာက္စရာေတြနဲ ့ က်က်နန ကိုသြားတာ။ ေတာင္ထိပ္ထိတက္ၿပီး ၿပန္ဆင္း၊ တစ္၀က္မရွိတရွိေလာက္က တဲေလးမွာ အုပ္စုလိုက္ စားေသာက္ေနတုန္းလူေတြ ခဏခဏ ႀကည္ ့ေတာ ့ဘာလို ့ႀကည္ ့ပါလိမ္ ့လို ့ထင္တာ။ ေအာက္ကို ၿပန္ေရာက္ေတာ ့မွ အစားမစားရ၊ တိရိစာၦန္ေတြကို အစာမေကြ်းရ ဆိုတဲ ့ ဆိုင္းဘုတ္ေတြကို သတိထားမိေတာ ့တယ္။ ေတာ္ပါေသးရဲ ့ ဒါဏ္ရိုက္မခံရလို ့။ ဟိုတုန္းက ဓါတ္ပုံေတြကို ၿပန္ႀကည္ ့မိေတာ ့၆နွစ္ ရနွစ္ ေလာက္အတြင္းမွာ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ ေၿပာင္းလဲရင္ ့က်က္သြားသလဲ ဆိုတာသတိမထားပဲကို မေနနိုင္ဘူး။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ ့ Bukit Timah ေတာင္ေပၚကို သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ ့ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ တစ္ေယာက္ထဲပဲၿဖစ္ၿဖစ္ အႀကိမ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ၿဖစ္တယ္။ အၿမဲတမ္း စိတ္ေရာကိုယ္ပါအနားမရတဲ ့ အလုပ္ပတ္၀န္းက်င္ကိုေမ ့ထားၿပီး ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ လမ္းေလ်ွာက္ရတာ သေဘာက်တယ္။ စကၤာပူမွာမေနၿဖစ္ေတာ့ရင္ ေတာ္ေတာ္လြမ္းမိမဲ ့အရာေတြထဲမွာ ဒီေတာင္ကလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ပဲ။ ေတာင္တက္တိုင္းလည္း တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ နဲ ့စိတ္ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းရွိရတာကို ႀကိဳက္တာကလြဲၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္ ထူးထူးၿခားၿခားေတာ ့မရွိခဲ ့ပါဘူး။

ဒီေန ့ေတာ ့Bukit Timah ကိုေနာက္တစ္ေခါက္ေရာက္ၿဖစ္တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ ့ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုနဲ ့ဆုိပါေတာ ့။ ေပတစ္ေသာင္းသုံး ေထာင္ ေက်ာ္ၿမင္ ့တဲ ့ Mount Kinabalu ကိုတက္ဖို ့ၿပင္ဆင္တဲ ့သူေတြနဲ ့အတူ ကိုယ္ Kota Kinabalu ကို သြားၿဖစ္ခဲ ့ရင္ ဆိုၿပီး သူတို ့ ့ေလ ့ က်င့္ သေလာက္လိုက္က်င္ ့ဖို ့ပါ။ မသြားခင္က ၂နာရီေလာက္ႀကာမယ္ဆိုတာေတာ ့ သိပါရဲ ့ဘယ္လမ္းကို ဘယ္လိုေလွ်ာက္မယ္ ဆိုတာ ေလာက္ထိေတာ ့မေမးမိဘူး။ ဟိုေရာက္လို ့တစ္နာရီေလာက္ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ ့မွ လားလား ေလွခါးထစ္ေတြအမ်ားႀကီးကို တက္လိုက္ ဆင္းလိုက္ နိုင္သေလာက္ လုပ္မတဲ ့။ ေရာက္ၿပီးမွေတာ ့လည္းအားမေရွာ ့သင္ ့ပါဘူးေလဆိုၿပီး မ်က္ေစ ့မွိတ္ၿပီး ရတယ္ လုိ ့ ေၿပာရ ေတာ ့ တာ ေပါ ့။ စိတ္ထဲမွာ သိပ္ပင္ပန္းမေနေအာင္ တက္ရင္းဆင္းရင္းနဲ ့ ေလွခါးထစ္ေတြကို ေရမိေတာ ့ အားလုံး အထစ္ေပါင္း ၂၄၀ ရွိပါတယ္။ ၃ႀကိမ္တက္ၿပီး ၂ႀကိမ္ဆင္းလာတာ ဆိုေတာ ့ ေလွခါးထစ္ေပါင္း ၇၂၀ တက္ၿပီး ၄၈၀ ဆင္းလာတာေပါ ့ေနာ္။ ဘယ္လုိၿဖစ္ၿပီး အတက္နဲ ့ အဆင္းမတူရတာလဲ လို ့ မေမးနဲ ့ဦးေနာ္။ အဲဒီေနရာ ကို ေက်ာ္ၿပီး ေတာ ့ေၿမလမ္းအတိုင္း ဆင္းလိုက္တက္လိုက္နဲ ့ မေရမိတဲ ့ ေလွခါး ထစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရယ္ ေနာက္တစ္ေနရာမွာ အထစ္ေပါင္း ၁၈၀ ေက်ာ္ရယ္ ထပ္ဆင္းရေသးတယ္။ တစ္သက္လုံး တက္ဖူးသမွ် ေလွခါးထစ္ေတြ အားလုံး ေပါင္းရင္ေတာင္ ဒီေလာက္ရွိပါ ့မလားပဲ။ ဒီေလွခါးထစ္ ၂၄၀ ကေတာ ့အထူးေလ ့က်င့္တဲ ့ေနရာေပါ ့။

ပထမတစ္ေခါက္တက္တုန္းက ေလွခါးထစ္ေရၿပီးေတာ ့ေနာက္အေခါက္ေတြ တက္လိုက္ဆင္းလိုက္ လုပ္ရင္း စိတ္သိပ္မပင္ပန္းေအာင္ ေလွခါးတက္ၿခင္း အလုပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ ့လာေတာ့တာပါပဲ။ သူကလည္းစာလိုေရးမယ္ဆို ရင္ အနုပညာတစ္ခုပဲလို ့ေရးလို ့ ရတယ္။ ဘ၀နဲ ့လည္းနိုွင္းယွဥ္လို ့ ရတာပဲ။ ေလွခါးထစ္ေတြတက္တဲ ့အခါ အဓိကလိုအပ္တာက သက္လုံ။ ေမာလာတဲ ့အခါ နည္းနည္း ေလး သည္းခံၿပီး ဆက္တက္ဖို ့၊ ဒါေပမယ္ ့ကိုယ္ခႏၵာက နားဖို ့တကယ္လိုလာတဲ ့အခါ နားၿဖစ္ေအာင္ နားဖို ့၊ ေရာက္ခ်င္ေဇာႀကီးၿပီး ့အရမ္း တက္မိလုိ ့အေမာဆို ့မေနေအာင္ လည္း ဂရုစိုက္ရပါတယ္။ ဘ၀မွာလည္းပဲ ေရွ ့ကိုပင္ပင္ပန္းပန္းတက္ဖို ့လုိအပ္ေနတဲ ့အခါ သက္လုံေကာင္းဖို ့ လိုတာ ပဲမဟုတ္လား။ ဆက္တက္ရမွာလား ၿပန္ဆင္းရမွာလားဆိုတာ ကိုလည္း ဥာဏ္နဲ ့ယွဥ္ၿပီးဆုံးၿဖတ္ရတာပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ ၿပန္္ဆင္းရင္ပိုဆိုးမွာမို ့လို ့ မ်က္ေစ ့မွိတ္ၿပီးတက္လိုက္ရတဲ ့အခါေတြလည္းရွိေလရဲ ့။ (ဒီကိုေရာက္ခါစက ၿပန္ဆင္းလို ့ မရတဲ ့ေလွခါး တစ္ဆင္ ့ကိုတက္မိသလို ခံစားရတယ္။)

ေလွခါးဆင္းဖို ့က်ေတာ ့ ႀကြက္သားအင္အားေတြနဲ ့ သတိကအေရးအႀကီးဆုံး။ အတက္ကေမာသလို အဆင္းကအႏ ၱရာယ္ႀကီးတယ္ ေလ။ ဘ၀ဆိုတာလည္းအတက္ကအားလို သလို အက်မွာ သတိရွိဖို ့အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာႀကြယ္၀တဲ ့မိဘကေမြး ဖြားလာလာ ၊ ဘယ္ေလာက္ဥာဏ္ပညာႀကီးတဲ ့သူဆီက ပညာသင္ရသင္ရ အက်မရွိတဲ ့ဘ၀ဆိုတာ ေတာ ့ရွိမယ္မထင္ပါဘူး။ က်တဲ ့အခါ သတိရွိရွိနဲ ့ ေႀကာင္က်က် ေအာင္ ထိမ္းတတ္ဖို ့ကသာ အဓိကပါ။

ဒီဘေလာ ့ဂ္ကိုေရးမယ္လုပ္ေတာ ့ ဟိုဟိုဒီဒီ ေလ်ွာက္ရွာႀကည္ ့ရင္းနဲ ့ေလွခါးတက္/ဆင္းၿခင္းရဲ ့အက်ဳိးေက်းဇူးေတြေတြ ့ လာတယ္။ ကိုယ္အမွတ္တမဲ ့ေတြ ့ထားတာေလး သူငယ္ခ်င္းေတြယူသုံးခ်င္သုံး ရေအာင္လုိ ့ထပ္ထည္ ့ေရးလိုက္ပါတယ္။ မက္ေဒါနားဟာ ခရီးေတြထြက္ရလို ့ ေလ ့က်င့္ခန္းမလုပ္နိုင္တဲ ့အခါေတြမွာ တစ္ေန ့ကို ေလွခါးထစ္ေပါင္း ၅၀၀ အတက္အဆင္းလုပ္ပါ သတဲ ့။ ၀က္ ဆိုက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေလွခါးတက္/ဆင္းၿခင္းဟာ ထိခိုက္ဒါဏ္ရာရမွု နည္းၿပီး လူကို အၿမဲ အားအင္ အၿပည္ ့ ရွိေနေစတယ္ ၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ၿမန္ၿမန္က်ေစတယ္လို ့ေရးထား တာ ေတြ ့ရပါတယ္။ အခ်ိန္အနည္းဆုံးသုံးၿပီး အက်ဳိးမ်ားတဲ ့ေလ ့က်င္ ့ခန္းလို ့ ညႊန္းထားတာေတြလည္း ေတြ ့ရပါတယ္။ ဘီဘီစီ ပရိုဂရမ္တစ္ခု မွာေတာ ့ ေလွခါးတက္/ဆင္း ၿခင္းဟာ အသက္ရွည္ေစတယ္လို ့ေတာင္ ေရးထားပါတယ္။ ေလွခါးတက္/ဆင္းစဥ္မွာ လိုက္နာသင္ ့တာေတြက ေတာ ့

၁) တက္တဲ ့အခါ ခါးေၿဖာင္ ့ေၿဖာင္ ့ထားၿပီး ခႏ ၱာကိုယ္ကို အနည္းငယ္ေရွ ့သို ့အားၿပဳထားပါ။
၂) ေအာက္ကိုခဏခဏ ငုံ ့မႀကည္ ့ဘဲ၊ ေရွ ့ကေလွခါးထစ္ေတြကို ႀကည္ ့ပါ။
၃) ေၿခဖ၀ါးတစ္ၿပင္လုံး ေလွခါးထစ္ေပၚ ခ်ၿပီးမွ ခႏ ၱာကိုယ္ကို မ တင္ပါ။
၄) အေပၚကုိလွမ္းတက္ၿပီးတဲ ့အခါ ဒူးကို ခပ္ၿပင္းၿပင္းဆြဲ မဆန္ ့မိပါေစနဲ ့။
၅) ဖေနာင္ ့တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း လႊတ္ၿပီး ေလွခါးမတက္ပါနဲ ့။ ေၿခမ်က္ေစ ့က အရြတ္ေတြကို ထိခိုက္တတ္ပါတယ္။
၆) ေလွခါးမတက္ခင္၊ တက္ဆဲ နဲ ့ တက္ၿပီးေတြ မွာ ေရ၀ေအာင္ေသာက္ပါ။
၇) ေခါင္းထဲမွာ မူးလာတာ၊ ေၿခသိပ္မခိုင္ေတာ ့ဘူးလို ့ ခံစားရတာ၊ အံခ်င္သလုိၿဖစ္လာတာေတြဟာ အႏ ၱရာယ္ၿဖစ္နိုင္ေခ် နီးလာၿပီလို ့ အခ်က္ေပးေနတာပါ။ အဲဒါေတြခံစားလာရရင္ ရပ္ပါ။
၈) ခႏ ၱာကိုယ္မွာ အနာတရမၿဖစ္ဖို ့ ေလွခါးတက္တာနဲ ့ လမ္းေလ်ွာက္တာ၊ ခပ္ဖြဖြ ေၿပးတာေတြကို တလွည္ ့စီလုပ္ပါ။

အနွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ ့ အလုပ္မ်ားလို ့အားကစားမလုပ္ၿဖစ္တာပါ လို ့ဆင္ေၿခေပးတတ္တာ၊ ရံုးမွာေလွခါးေလးနွစ္ဆင္ ့ကို ဓါတ္ေလွခါးနဲ ့ တက္တာေတြ ကို ၿပန္လည္ဆင္ၿခင္ သံုးသပ္ဦးမွပါပဲေလ လို ့ေတြးေနမိပါေႀကာင္း ။

3 comments:

Pho Cho said...

အဆီက်တယ္တဲ့ စမ္းၾကည့္ဦးမွ အမေရ...ကိုကိုပုကီကို ဒီနည္းေလး မွ်ေဝၾကပါဦး။ ပိုလာတဲ့အဆီေတြလည္းက် GYM လည္း အခ်ိန္ေပး ေငြေပးျပီး သြားစရာမလိုေတာ့ Good တယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အမ....

စာေျခာက္ရုပ္ said...

အစ္မေရ..အၾကီးမ ၀င္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္.....ၾကိဳက္တယ္အစ္မရဲ႕ ေလွကားတက္ျခင္း ပို႔စ္ေလးကို...တကယ္ပဲ လူေလာကရဲ႕တက္ျခင္းက်ျခင္းေတြကို အမွတ္ရေစပါတယ္...အစ္မေရ Projectile Motion ကိုေရာ လူေလာကနဲ႕ဆက္စပ္ျပီးေတြးမိတယ္....အဲလုိပါပဲ........အျမင္႕ဆံုးကိုေရာက္ျပီးရင္ အားလံုးက ျပန္က်မွာပါပဲ...ကိုယ္႔ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ျမင္႕ရင္ျမင္႕သေလာက္ က်ရင္လဲ နာ မွာအစ္မေရ..အဲဒီေတာ႕ ေျဖးေျဖးနဲ႕မွန္မွန္ေလွကားထစ္ေတြတက္သလို တက္သြားရမွာပါပဲ...ကိုယ္႕ရဲ႕maximum က ဘယ္မွာရွိလဲကိုယ္လဲမသိေတာ႕ ဘယ္အရွိန္နဲ႕ျပန္က်မလဲလဲ မသိႏုိင္ဘူးအစ္မေရ..ေလွကားထစ္ကေလးေတြကို အဆင္းအတြက္ ရွာထားတတ္မွရမယ္ထင္ရဲ႕ေနာ္........အစ္မ စဥ္းစားေပးပါဦး.အဆင္းမွာအဆင္ေျပမယ္႕ေလွကားထစ္ကေလးေတြက ဘာေတြျဖစ္ႏုိင္မလဲ.

mongpay said...

Lovely! Appreciate this post and miss my home town where I used to hike some steep mountains and childhood. A good food for thought when it reflects with life's lesson implications. Expecting to read some more articles like this in the near future.