ရန္ကုန္က သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ အတူ သံလွ်င္ဘုရားကုန္းက ဆုေတာင္းၿပည္႔ေက်ာင္းေလးမွာ စာႀကည္႔တိုက္အေသးစားေလးနဲ႔ စာဖတ္သင္တန္းေလးလုပ္ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ႔ႀကတာ နွစ္လနီးပါးေလာက္ေတာင္ ရွိပါၿပီ။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ၀ိုင္း၀န္းၿပီး အၿပည္႔အ၀အားထုတ္ႀကလို႔ ႀသဂုတ္လဆန္းမွာ စာဖတ္သင္တန္းေလးကို စတင္နုိင္ခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းအိပ္စားကေလးငယ္ ၄၀၀ေက်ာ္ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနပါတယ္။ အမ်ားစုက မိဘမဲ႔ တိုင္းရင္းသားေလးေတြပါ။ လက္ရွိ တကၠသိုလ္တက္ေနတဲ႔ ကေလး ၇ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ဒီႏွစ္မွာ စတက္မယ္႔ ကေလး ၄ေယာက္ရွိတယ္။ ဆယ္တန္းတက္ေနတဲ႔ကေလး ၇ေယာက္ရွိတယ္။ က်န္တာေတြကေတာ႔ မူလတန္းနဲ႔ အလယ္တန္းေတြေပါ႔။
စာလုပ္ေတြရွာရ၊ ၀ယ္ရ၊ စာရင္းသြင္းရ၊ ေငြစာရင္းၿပင္ဆင္ရ တာေတြအၿပင္ အလွူရွင္ေတြဆီက စာအုပ္ေတြကို လက္ခံရ၊ လိုအပ္ရင္ သြားယူရ တာေတြ စာႀကည္႔တိုက္ေလးနဲ႔ စာဖတ္သင္တန္းအတြက္ တာ၀န္ခြဲေ၀တာ၊ ၿပင္ဆင္တာေတြကိုပါ အလုပ္ၿပီးတဲ႔ အခ်ိန္ ညေနဖက္ေတြနဲ႔ စေန၊ တနဂၤေႏြ ေတြမွာပဲလုပ္ရတာဆိုေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားရဲ ႔ လုပ္အားပမာဏကို ခန္႔မွန္းႀကည္႔ နိုင္ပါတယ္။ စာဖတ္သင္တန္းေလး စတင္ခ်ိန္ကစလို႔ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ ဒီသူငယ္ခ်င္းေတြကပဲ သန္လွ်င္ကိုသြားၿပီး သင္တန္းေလးကို လည္ပါတ္ႀကတာပါ။
စာအုပ္ဗီရိုေလးတစ္လံုးနဲ႔ လွူထား၊ ၀ယ္ထားတဲ႔ စာအုပ္ေတြကို ဆရာေတာ္ ခြင္႔ၿပဳထားတဲ႔ ေက်ာင္းခန္းမႀကီးထဲမွာ ကေလးေတြကုိ ေပးဖတ္၊ သိပ္မဖတ္တတ္ေသးတဲ႔ ကေလးေတြကို ဖတ္ၿပနဲ႔ ပထမဆံုး စာဖတ္သင္တန္းစတဲ႔ေန႔ မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြ တက္ႀကြႀက သလို ကိုယ္ကုိတိုင္လည္း သူတို႔ ေရးလိုက္တဲ႔ အီးေမးလ္ေတြ ဖတ္ၿပီး အင္မတန္မွ ၀မ္းသာရပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ေၿပးၿပီး ကေလးေတြကို စာဖတ္ၿပ ခ်င္လာေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ကိုယ္႔ဘေလာ႔ဂ္ေလးကုိ လာလည္ႀကတဲ႔သူေတြ ကုိယ္႔လို ေႀကနပ္ႀကည္နူးရေအာင္ သူတို႔ အီးေမးလ္ ေလးေတြကို ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္။
"ဒီေန႔ သီခ်င္း ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ရြတ္ျပီး သူတုိ႔နဲ႔အတူတူကတာ ျပန္လာတဲ႔အထိ အဲ ဒီသီခ်င္းေလးကိုဆုိေနတာေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္တပတ္ အဲဒီကဗ်ာေလးနဲ႔ အကကို ေကာင္းေကာင္းျပန္ရြတ္ျပႏုိင္တဲ႔ အဖြဲ႔ကို သၾကားလံုးေၾကြးမယ္ဆုိျပီးမွာထားခဲ႔တယ္။"
"ကေလးေတြက ျမန္ မာစကားကိုလံုးဝနာမလည္တဲ႔သူရွိတယ္။ သူတုိ႔ထဲက အတန္းၾကီးထဲက ကရင္ကေလးငယ္ေတြအတြက္ ကရင္မေလးတစ္ ေယာက္၊ ပဝို႔ရ္ထဲက ပဝို႔ဝ္မေလးတစ္ေယာက္ကို ေခၚထုတ္ျပီး ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာကို ဘာသာျပန္ခုိင္းတယ္။ အဲဒါလည္း အဆင္မေျပဘူး။ ကေလးေတြက ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာကို ဘာသာမျပန္ႏုိင္ဘူး။"
"အဲဒါနဲ႔ ကိုယ္႔ဖာသာစာဖတ္တတ္တဲ႔သူ လက္ညွဳိးေထာင္ဆုိျပီး အဲလုိဖတ္တတ္တဲ႔ ကေလးေတြ( ၅-၆တန္း)ကို သူတုိ႔ဖာသာ ၾကိဳက္တာ သပ္သပ္ဖတ္ခိုင္းျပီး။ သူငယ္တန္းနဲ႔တစ္တန္းကို တစ္စု။ ၂-၄တန္းအထိတစ္စုခြဲထုတ္ျပီး ပုံျပင္ေတြဖတ္ျပ။ ေျပာျပ လုပ္တယ္။ ထူးဆန္းတာလုိ႔ဘဲေျပာရမလားမသိဘူး။ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြက သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္းစုျပီး ပံုျပင္ကို သူ႔တုိ႔ဘာသာစ ကားနဲ႔ သူတုိ႔ဖာသာ အခ်င္းခ်င္းဖတ္ျပတယ္ဗ်ာ။"
စာႀကည္႔တိုက္ေလးအတြက္ သူတို႔ တာ၀န္ခြဲေ၀ႀကပံုေတြကလည္း ေရွ ႔ ဆက္အလုပ္ေတြ ဆက္လုပ္ဖို႔အတြက္ အားရစရာေကာင္း လွပါတယ္။ "အခုကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အဖြဲ႔ကို အပတ္စဥ္ အလွည္႔က်ဦးေဆာင္စနစ္နဲ႔သြားတယ္။ အဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္သူရယ္။ ပံုေျပာ၊ ပံုဖတ္ သူရယ္ ကို အလွည္႔က်ေရြးတယ္။ က်န္တဲ႔သူက စာၾကည္႔တုိက္မွာ စာအုပ္ငွား၊ စာအုပ္စာရင္းမွတ္လုပ္တယ္။ ေနာက္ ၂ ေယာက္ကို ေတာ႔ ဦးေဆာင္သူေတြ ပရိုဂရမ္တစ္ခ်ိန္စာအတြင္းလုပ္သြား၊ ေျပာသြား၊ ဦးေဆာင္သြားသမွ်နဲ႔၊ ကေလးေလးေတြ ဘယ္အစီ စဥ္ကို တက္ၾကြသလဲ၊ ဘာေတြမွာ အားနည္းသလဲဆိုတာကို လုိက္မွတ္ခုိင္းထားျပီး ေနာက္တပတ္မွာ သူတုိ႔ ၂ ေယာက္ရဲ႕ အ ၾကံျပဳစာတင္ခုိင္းျပီး အဲဒီတပတ္မွာဦးေဆာင္မယ္႔အဖဲြဲ႔က အဲဒီအၾကံျပဳခ်က္ေတြအတုိင္း လုပ္ေဆာင္မယ္လုိ႔ စီစဥ္ထားတယ္။"
ဒီလို ကေလးသူငယ္မ်ား အတြက္ အႀကိဳးရွိတဲ႔ အလုပ္ေတြလုပ္ေပးနုိင္ဖို႔ အလွူေငြ၀ိုင္း ၀န္း ေထာက္ပံ႔ႀကတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒီပို႔စ္ေလးဖတ္ၿပီး လွူတန္းဖို႔ ေစတနာ ေပၚလာရင္ masaint@gmail.com ကိုဆက္သြယ္စံုစမ္းနုိင္ပါတယ္။
သို႔ တျပီးသား၊ သင္ေသသြားေသာ္
သင္ ဖြားေသာေျမ၊ သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမင္႔၊ က်န္ေကာင္းသင္႔၏။ ~ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ
ကိုယ္တို႔ေၿမ အေၿခတိုးၿမင္႔ေစဖို႔ တတ္နုိင္သမွ် ႀကိဳးစားရင္း
The paradox of insular language
1 year ago
No comments:
Post a Comment